MOTORóżowi 2016 – Warszawa – Toruń – Wrocław
1 października MOTORóżowi zagościli w 3 miastach – Warszawa, Toruń i Wrocław!
Na Błoniach Stadionu Narodowego kobiety motocyklistki wzięły udział w próbie pobicia rekordu Guinessa w samobadaniu piersi!
Każdego roku w Polsce u ponad 17 tys. kobiet diagnozuje się raka piersi. Niestety, około 35% z nich nie ma szansy na wyleczenie z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Najczęstszym powodem jest późne zgłoszenie się do lekarza oraz brak wiedzy na temat wykonywania samobadania piersi. To już 4. edycja MOTORóżowych, których pomysłodawcą i organizatorem jest agencja Link PR.
1 października MOTORóżowi podjęli się próby pobicia rekordu Guinessa w samobadaniu piersi, która odbyła się na Błoniach przy Stadionie Narodowym w Warszawie. Wydarzenie odbywało się w ramach Światowego Dnia Sportu organizowanego przez Fundację Zwalcz Nudę, a także w związku z 5. edycją kampanii Dotykam=Wygrywam, której organizatorem jest bieliźniana marka Panache.
Polskie Amazonki Ruch Społeczny zorganizowały podczas Narodowego Dnia Sportu Strefę Zdrowia.
Idea MOTORóżowych powstała, by edukować kobiety w zakresie profilaktyki raka piersi w sposób ciekawy oraz przystępny. Organizatorzy przekonywali, że rak piersi to nie wyrok, a szybko wykryty może zostać całkowicie wyleczony. Motocyklistki wskazywały na konieczność wykonywania regularnych badań profilaktycznych i rolę zdrowego stylu życia w zapobieganiu nowotworom piersi.
Już od 4 lat kobiety – motocyklistki w różowych kamizelkach, z dużym wsparciem mężczyzn są symbolem profilaktyki w walce z rakiem piersi. Już od dwudziestego roku życia każda z Pań powinna regularnie badać piersi, a raz w roku badanie powinno być wykonane przez ginekologa, chirurga lub onkologa – mówi Elżbieta Koncka, Link PR, pomysłodawca i organizator akcji.
Partnerem MOTORóżowych już po raz kolejny był Hard Rock Cafe oraz Motocyklistki wawa.
Podczas wydarzenia odbyły się także konkursy dla motocyklistów i motocyklistek, w którym nagrodami były vouchery na doszkalanie techniki jazdy na torze, ufundowane przez Kulikowisko.pl, produkty firmy Motul oraz kosmetyki marki Ziaja Ltd.
1 października akcja MOTORóżowi odbyła się równolegle w dwóch innych miastach – w Toruniu, gdzie Partnerami były Toruń Plaza i Speed Ladies oraz we Wrocławiu – z Partnerami – Santander Consumer Bank, Moto Dolls oraz Motormania.
Wydarzenie było także doskonałą okazja do spotkania miłośników motocykli, zwłaszcza kobiet motocyklistek, których na polskich drogach jest coraz więcej. To silne i dbające o swoje zdrowie kobiety z pasją, świadome zagrożeń związanych z ryzykiem zachorowania na raka. Mogą być jednocześnie przykładem dla innych kobiet, że warto realizować swoje pasje, które wyzwalają w nas największe pokłady sił.